Folkkök - Vi lagar mat av svinn och äter tillsammans och pratar delandekultur i vår stadsdel
Food

Folkkök - Vi lagar mat av svinn och äter tillsammans och pratar delandekultur i vår stadsdel

À propos de l'événement

Folkköket Östra Göteborg fortsätter sin fina tradition! 📍 Vi ses på St. Pauligatan 1 för en kväll av gemenskap och hållbarhet. Var med i vårt folkkök varje månad, där vi lagar mat och tillsammans pratar om roliga idéer för vår stadsdel. 💬✨

Ta gärna med barnen! Folkköket är en plats för kreativitet och delande — kom med dina idéer om hållbarhet och cirkulär ekonomi och bolla dem med likasinnade!

Vi använder svinningredienser från Solidariskt Kylskåp och MatRätt. En liten avgift för de ingredienser vi inte får donerade. 🥕🥬

Vill du engagera dig vidare? Det finns även en samordningsgrupp du kan bli en del av!

Schema för kommande folkkök:

  • 25 Augusti
  • 29 September
  • 27 Oktober
  • 24 November
  • 15 December (Julklappsbyte, ta med något du inte längre använder!) 🎁

Folkköket är en del av Omställningsnätverkets initiativ för cirkulär- och delandeekonomi i stadsdelen. Stöd oss i vår strävan för en mer hållbar framtid! 🌍💚

Mer information här!

Lieu

Sankt Pauligatan 1, 416 60 Göteborg, Sverige

Itinéraire

Cette semaine à Göteborg

Voir le site