Lättläst bokcirkel
Välkommen till lättläst bokcirkel, för dig som vill lära dig svenska. Vi träffas fyra gånger och läser högt ur lättlästa böcker. Biblioteket bjuder på fika. Förkunskaper: Den här bokcirkeln passar dig som har språknivå A2/B1 (enligt Europarådets nivåskala) eller dig som har gått SFI kurs D eller motsvarande. Vad är lättlästa böcker? Böckerna är skrivna på enklare svenska. De har korta rader, luftig layout och vardagliga ord. Datum: 1/10, 8/10, 15/10, 22/10 Anmälan Du anmäler dig till evenemanget genom att trycka på knappen ”Anmäl dig” till höger. Tänk på att du inte får ett automatisk bekräftelsemail på din anmälan. Ser du rutan med texten ”Din anmälan till evenemanget skickades in”, har du anmält dig till evenemanget. När du anmäler dig till ett evenemang sparas ditt namn och din e-postadress på vår hemsida tills evenemangets slut. När du anmäler dig till evenemanget godkänner du att vi sparar denna information. Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: här Har du frågor kan du kontakta biblioteket. Vid frågor om kost och allergier maila: teleborg.bibliotek@vaxjo.se


