
Violet Green Quartet på Bistro Burs
Välkommen till en magisk musikalisk upplevelse med Violet Green Quartet när de kommer till Gotland! 🌊✨ Under deras sommarturné, från 11-15 juli, framför de en avskalad och halvakustisk version av föreställningen "Tell it like it is", som hyllar de legendariska kvinnliga pionjärerna inom blues och rock.
🎤 De stora divor av populärmusikens historia använde sin röst för att bryta tabun och protestera mot orättvisor med både svärta och humor. Genom musik och anekdoter bjuder Violet Green Quartet på en djupdykning i kreativa kvinnors inflytande och livsöden.
Medverkande:
- Ulla Wrethagen – gitarr & sång 🎸
- Elsie Petrén – saxofon 🎷
- Lena Andersson – bas 🎶
- Eva Grund – trummor & slagverk 🥁
Spelningar:
- Lördag 11/7: Skumpanerna/Björkhaga Strandby & Restaurang, Klintehamn
- Söndag 12/7: Pizzeria Babbolina, Klintehamn
- Måndag 13/7: Kultur och boende - Ekeskogs, Visby
- Tisdag 14/7: Hantverkshuset Burgsvik, Burgsvik
- Onsdag 15/7: Bistro Burs, Stånga
🎟️ För mer information, besök violetgreenandallbetween.com/kalender!
📍 Plats: Bistro Burs, Gajbjänne 220, 623 49 Stånga, Sverige
📅 Boka dina biljetter här: Facebook Event
Liknande evenemang
Bistro Burs, Burs Gajbjänne 220, 623 49 Stånga, Sverige
Vägbeskrivning








